Wilde dieren in centrum Rotterdam

Diergaarde Blijdorp opent een tijdelijke locatie

Diergaarde Blijdorp is op dit moment gesloten voor publiek vanwege de landelijke lockdown. Toch zijn de dieren uit de Diergaarde live te bewonderen in het centrum van Rotterdam, een primeur. Klik hier voor link naar een korte impressie.

De kracht van digitale schermen (zeker ook met bewegend beeld) wordt door deze campagne heel duidelijk.

Via vijf verschillende livestreams zijn diverse diersoorten te zien dankzij speciale technologie op reclamedisplays verspreid door de binnenstad op markante locaties: de leeuwen luieren op de Coolsingel, de gelada’s (grasetende apen) smullen bij de Koopgoot, de gieren broeden bij het Schouwburgplein, de olifanten banjeren bij het Eendrachtsplein en de haaien en zeeschildpadden zwemmen bij de Markthal. Voor zover bekend is het voor het eerst dat er live dierenwebcams getoond worden op reclameschermen. Met een speciale dierentuin-plattegrond zie je waar je welke dieren kunt bewonderen. De route duurt ongeveer een half uur. Via een QR-code op de schermen kunnen ‘bezoekers’ Blijdorp ook steunen met een Tikkie.

Wethouder Wijbenga: “Blijdorp is onlosmakelijk verbonden met de stad Rotterdam. Veel Rotterdammers missen het bezoek aan de Diergaarde. Op deze manier kunnen wij toch even meekijken met de dieren. Een leuk en creatief gebaar voor de Blijdorpfans!”

Erik Zevenbergen, directeur van Diergaarde Blijdorp: “We vinden het natuurlijk jammer dat we al een tijd geen bezoekers hebben kunnen ontvangen. Hoe leuk dat iedereen op deze manier toch een deel van onze dieren kan ontmoeten. Het is hartverwarmend om te zien dat verschillende partijen uit onverwachte hoek samenwerken om Blijdorp en onze fans zo een hart onder de riem te steken.”

Tijdens de lockdown gaan de kosten voor de verzorging van de dieren en planten gewoon door. Om Blijdorp te steunen bedacht Accenture Interactive dit idee en kreeg buitenreclame-exploitant JCDecaux meteen enthousiast om mee te doen. Nick Maas, senior creative bij Accenture Interactive: “Als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam.” Ook al is de dierentuin fysiek gesloten voor bezoekers, op deze manier kan iedereen toch live de dieren van Diergaarde Blijdorp volgen. De campagne loopt gedurende de gehele voorjaarsvakantie (vanaf 17 februari)

 

 

Toon/Verberg reacties