Wifi via verplaatsbare billboards

Wifi via verplaatsbare billboards

Start-up SMART CUBES SOCIETY introduceert high density WiFi voor grote festivals en evenementen. Daarmee komt een einde aan de digitale dead-zones op festivals, die ontstaan omdat mobiele netwerken niet berekend zijn op grote mensenmassa’s. Voor online-
marketeers ontstaat een compleet nieuw mediakanaal van outdoor met online, voor massaal bereik onder festivalbezoekers. Voor de realisatie wordt samengewerkt met The Event Engineers, Trotter en Xaton.

Het WiFi-kanaal komt in verschillende vormen beschikbaar voor adverteerders zonder een sponsorrelatie. Voor festivals zijn speciale applicaties beschikbaar voor de integratie met social media als facebook, ticketverkoop en online-activaties voor sponsors. Voor informatie: www.SmartCubesSociety.com.

De eerste campagne gaat live op het festival Extrema Outdoor (14 juli, Eindhoven).

Technische realisatie – op basis van Ruckus Wireless – geschiedt door The Event Engineers, dat ICT diensten levert aan festivals als Oerol, Into The Great Wide Open en verschillende Bevrijdingsfestivals. De verplaatsbare billboards komen van Trotter en de integratie met social media gebeurt door Xaton, dat deze maand met de Ziggo TV App de Mobile Marketing & Media Award won in de categorie ‘Best Mobile Interaction Platform Publishers/Broadcasters’.

Oprichter Arie Bruin
“Stel dat je na een festival een filmpje met jezelf kunt downloaden van alle plekken waar je bent geweest. Of dat je de hoogtepunten tijdens het festival direct kunt delen met je vrienden op facebook. Dat is niet alleen leuk voor het publiek maar vertegen-woordigt tegelijkertijd een enorme waarde voor de marketing rond een festival. Dit kan dus alleen maar via high density WiFi. Door mobiele billboards aan te bieden als hotspot, maken festivals WiFi van een kostenpost tot een verdienmodel.”

Michaël Truijens van Trotter
“De combinatie van outdoor met online vind je vooral op vaste locaties met veel passanten. Met onze verplaatsbare billboards kun je gericht bereik genereren onder festivalbezoekers met een vrij homogeen profiel. Het is natuurlijk prachtig dat je het in deze combinatie rechtstreeks kunt koppelen aan online brand-activations.”

Ward Erhart, mede-oprichter en directeur The Event Engineers
“Met Event-Engineers lever ik al jaren ICT-diensten op festivallocaties, waaronder backstage WiFi. Een grootschalig netwerk voor 50 duizend man is best wel kostbaar. Door de WiFi via bilboards te koppelen aan sponsoring, wordt het ook bereikbaar voor minder draagkrachtige organisaties.”

Paul Arkenbout, directeur van Xaton
“Wij hebben ons als ICT-partner vol enthousiasme verbonden aan dit concept. Festivals vormen nu vaak een blindspot in het digitale ecosysteem, terwijl het juist de climax zou moeten vormen. Onze handen jeuken om binnen dit vacuüm applicaties te ontwikkelen die de bezoekers enorm zullen waarderen en de marketing rondom events een enorme boost zullen geven.

Maurice de Graaff van Alcadis IP Solutions
“We zijn blij en trots dat gekozen is voor WiFi technologie van Ruckus, specialist in ‘carrier-grade’ WiFi voor high-density omgevingen met een wereldwijde track-record. Smart Cubes Society duikt met dit concept echt in een gat in de markt. Achteraf vraag ik me af waarom niemand eerder op dit idee is gekomen.”

Toon/Verberg reacties