Vuilnis als outdoormarkt

Vuilnis wordt gerecycled, maar voordat dat gebeurt, wordt het eerst opgeslagen in vuilnisbakken en daarna vervoerd naar de belt. Kortom, weer potentiële contactmomenten die geschikt zijn voor adverteerders. In New York heeft een adverteerder (Glad, vuilniszakken) veel succes met het adverteren op de vuilniswagens: hun marktaandeel is met twee punten gestegen. Kortom, het bedrijf overweegt vuilniswagens in meer steden in te gaan zetten en tevens heeft het de interesse gekregen van andere adverteerders.

image

Bron: Advertising Age

De vuilnisophaaldienst (zo zal het in New York toch ook wel heten) overweegt meer adverteerders toe te laten: “It’s got to be tasteful,” he said. “We may not be getting any phone calls from Chanel No. 5, but there may be other brands that are interested in the moving targets that we’ve got going through New York City.”

Het idee is niet nieuw, want even speuren op Internet leidt tot het bedrijf Vision Burst die in 2004 deze dienst begonnen zijn.

In Nederland hebben we het nog niet gezien, maar vuilnisbakken worden al intensief ingezet, zie de volgende foto’s:

image

image

.image

Toon/Verberg reacties