Verbod op reclame op Haagse treinstations

Misschien een wat te tendentieuze titel….
Vanaf half augustus zullen in een aantal reclamevitrines in Haagse treinstations geen reclameposters hangen, maar wordt de inhoud bepaald door het kunstcollectief Dit is Dit. De kunstenaars streven naar improvisatie en participatie door het creeren van chaos. Wethouder Jette Klijnsma beloonde het idee voor jaar met de Haagse cultuurprijs voor jong talent (15.000 euro).

Het kunstcollectief ‘Dit is dit’ speelt met de beleving van kunst. ‘Dit is dit’ zal reclame vitrines op de 4 treinstations van Den Haag geven aan jongeren, 55 plussers, reclamemakers en kunstenaars. Iedereen binnen deze doelgroepen mag ontwerpen en ideeën aanleveren. Alle ontwerpen voor posters zullen op de website gepresenteerd worden. Vervolgens zullen er 51 geselecteerd worden, en over een bepaalde periode in 3 verschillende series in de reclamevitrines getoond worden aan een niets vermoedend publiek.

Bronnen:
http://www.dekomeet.net/
Binnenlands Bestuur, 17 augustus 2007

Toon/Verberg reacties