Van poster specialist naar OOH specialist

Van poster specialist naar OOH specialist

Donderdag 30 september organiseerde Kinetic in Amsterdam een bijeenkomst voor adverteerders, mediabureaus en exploitanten waarin op verschillende manieren ingegaan werd op de Out-of-Home markt. Kinetic heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een full-service bureau voor OOH; als lid van het grootste mediainkoopbureau (GroupM) in Nederland heeft Kinetic zich ook ontwikkeld tot de grootste specialist op het gebied van OOH. Meer dan 30% van de bestedingen in de nationale markt lopen via Kinetic! Wereldwijd heeft Kinetic een omzet van 4,4 miljard euro gerealiseerd in 2009.

Managing Director Dennis Kuperus meldde dat de buitenreclame markt in 2009 te maken heeft gehad met moeilijke tijden, maar dat op dit moment de groei weer duidelijk merkbaar is. Hij verwacht dit jaar zelfs 30% hogere bestedingen (voor Kinetic). Toch heeft de ‘media crisis’ wel degelijk gevolgen gehad voor de inkoop: met name kortere deadlines zijn het gevolg.

Kinetic ontwikkelt zich steeds verder:
> ze werken niet alleen meer voor klanten van GroupM, maar werven ook zelfstandig klanten (zoals G Star)
> binnen Kinetic is een special projects afdeling opgericht die bezig is om samen met klanten speciale projecten voor klanten te ontwikkelen en uit te voeren
> er is een afdeling opgericht die zich bezighoudt met field marketing; OOH wordt gecombineerd met sampling en vergelijkbare projecten
> Hi Rezz is een print management bureau dat voor klanten de volledige drukwerkafhandeling verzorgt steeds meer tools komen ter beschikking van hun klanten die specifiek gericht zijn op accountability

De nieuwste ontwikkeling is het product Locator, waarbij via mapping en integratie van diverse beschikbare databases Kinetic in staat is om beter dan ooit tevoren buitenreclame objecten te selecteren die interessant zijn voor de adverteerder. Hierbij maken ze gebruik van het selecteren van doelgroepen met de affiniteit voor een bepaald product (bijvoorbeeld via Personicx en NOM) en deze data wordt gecombineerd met de buitenreclameobjecten die selecteerbaar zijn in die gebieden. Een perfecte campagne op maat kan dan ontwikkeld worden. Het product is nog in ontwikkeling en vereist vanzelfsprekend ook de medewerking van exploitanten, die echter nog meestal alleen vaste voorgeselecteerde pakketten beschikbaar hebben.

Toon/Verberg reacties