Van billboard tot schooltasje

In Zuid-Afrika heeft reclamebureau TBWA het idee ontwikkeld om gebruikt billboard vinyl om te zetten in kleurige en krachtige schooltassen. De Adbags (niet te verwarren met het bedrijf Adbags, die gewoon tassen verkopen) bieden dus een manier om de milieu onvriendelijke materialen te hergebruiken zodat de plastic tassen die het Zuid-Afrikaanse landschap (net als in zoveel derde wereld landen) verpesten, verminderd worden.

De tassen worden gemaakt bij een multiculturele organisatie die school en werk mogelijkheden biedt voor gehandicapte kinderen en volwassenen. Nissan heeft al toegezegd om oude posters hiervoor beschikbaar te stellen. Naar verwachting zullen er dit jaar al 30.000 Nissan posters omgezet worden in schooltassen.

Mike Bosman, CEO: TBWA\ South Africa, says: “The Adbags concept is a brilliant combination of creativity and corporate social investment. It’s also a concept that can be adopted by any company that uses outdoor billboards as an advertising medium and, if leveraged to the maximum, can truly make a difference to millions of underprivileged school children. The potential is enormous, and I challenge all outdoor advertisers to help us turn this aspiration into a reality. All it takes is generosity and a genuine concern for others and the environment.”

Mooi gezegd, niet direct van toepassing op Nederland, maar wel een mooi project!

bron: Biz-Communitiy

Toon/Verberg reacties