Te kleine posters

Statisch vinyl voor het eerst toegepast bij buitenreclame

image

Voor de introductie van haar 1-persoons Soep in Zak zet Unox deze week naast een nationale buitenreclamecampagne 250 spectaculars in. De Soep in Zak is wegens groot succes verkleind en nu ook verkrijgbaar in 1-persoonsverpakking. Om dit extra te benadrukken zijn de posters die op straat te zien zijn een slag kleiner gemaakt.

Om de verkleinde posters toch in de objecten te kunnen afficheren, bedacht JCDecaux Innovate in samenwerking met TBWA een techniek waarbij de posters op een gladde ondergrond ‘gehecht’ konden worden. Er werd uiteindelijk gekozen voor statisch vinyl. Niet alleen hecht dit materiaal goed op een gladde ondergrond, ook de kleuren blijven mooi zodra de verlichting aan gaat.

Deze week zijn er in heel Nederland 250 spectaculars te zien, waarbij gebruik gemaakt is van statisch vinyl. De tl-buizen, die je nu goed kunt zien vergroten het effect van de verkleinde poster nog eens extra. Op 150 locaties zijn de spectaculars dubbelzijdig en op 100 locaties enkelzijdig uitgevoerd. Bij de dubbelzijdige spectaculars kun je zelfs door het object heen kijken. Het is de eerste keer in Nederland dat statisch vinyl is toegepast voor een buitenreclamecampagne.
Ook op de overige locaties lijken de posters verkleind. Hiervoor heeft Unox een affiche aangeleverd waarbij de posters in een foto van de binnenkant van een object gemonteerd is.

Toon/Verberg reacties