Steeds meer mensen langer buiten

In de zojuist verschenen nieuwsbrief van JCDecaux staat een aardig artikel die het belang van buitenreclame in de zomermaanden onder de aandacht brengt. Traditioneel worden in de maanden juli en augustus relatief minder bestedingen gedaan in het medium, terwijl dat eigenlijk omgekeerd zou moeten zijn; maar ja – de adverteerders en hun mediabureaus gaan waarschijnlijk naar het buitenland op vakantie….

In de zomer speelt het leven zich vooral buiten af: Op terrassen, in winkelstraten op markten en braderieën. Mensen maken dagtochtjes, bezoeken een festival, pretpark of gaan op vakantie (in eigen land).

Wist je bijvoorbeeld dat:

– 10,5 miljoen Nederlanders tijdens de zomer op vakantie gaan in eigen land
– 3,7 miljoen Nederlanders helemaal niet op vakantie gaan
– 10,7 miljoen toeristen jaarlijks Nederland bezoeken
– Er in Nederland gemiddeld 2,4 dagtochtjes per dag gemaakt worden
– Ruim 16.000 terrassen overvol zijn
– Er jaarlijks 800 evenementen en festivals zijn

– Al deze mensen het best bereikt worden met het enige echte massamedium: Buitenreclame

(De reclame voor JCDecaux: lees maar verder op hun site)

Toon/Verberg reacties