Spetterende campagne Pepsi Kick

Spetterende campagne Pepsi Kick

Pepsi geeft kleur aan het Nederlandse straatbeeld met haar letterlijk spetterende posters van Pepsi Kick. De spraakmakende uiting voor Pepsi Kick, dat de vertrouwde smaak van Pepsi heeft maar je ook een oppeppend effect geeft zonder dikmakende suikers, is momenteel in nagenoeg alle grote steden van het land te zien op talloze Abri’s, Mupi’s en Billboards van JCDecaux. Ook zijn tram- en bushaltes op elf toplocaties geheel in lijn met de campagne opvallend ‘bespetterd’, waardoor de hele halte omgetoverd is tot één grote, opvallende en kleurrijke uiting.

Deze compleet in Pepsi Kick ondergedompelde haltes staan op drukbezochte locaties in Amsterdam (Leidse­plein, Damrak), Utrecht (Neude en Lucas Bolwerk), Groningen (Grote Markt en Gedempte Zuiderdiep), Haarlem (Gedempte Oude Gracht), Arnhem (Willemsplein), Leiden (Breestraat), Maastricht (Vrijthof) en Brede (Karnemelk­straat).

Met een combinatie van uitingen op Abri- (2m2) en Billboardformaat (8m2) heeft Pepsi binnen haar totale mediastrategie gekozen voor een brede inzet van buitenreclame. In de maand dat Pepsi Kick lanceert, is de fles nadrukkelijk aanwezig in het straatbeeld van ruim 50 steden. Uit bereikcijfers blijkt dat Pepsi alleen al met de objecten van JCDecaux 67% van de bevolking in de doelgroep 15-29 jaar bereikt.

De Pepsi Revival
Pepsi is langere tijd minder zichtbaar geweest in de media, maar komt nu sterk terug met nieuwe campagnes die Pepsi met name bij jongeren weer op de kaart moeten zetten. Dit voorjaar deed Pepsi dit met de ‘Kick in the Mix’ campagne, nu gevolgd door de campagne ter lancering van Pepsi Kick. Beide campagnes maken deel uit van de Pepsi ‘revival’ en met het in de markt zetten van Pepsi Kick, maakt de colaproducent haar volgende stap in Nederland.

Pepsi Kick wordt verpakt in een beer-bottle van 50cl met zwarte sleeve. De communicatie-uitingen van FHV BBDO zijn vormgegeven door de bekende Spaanse illustrator Alex Trochut. De campagne startte begin juli met een radio- en televisiecommercial en werd eind juli en begin augustus versterkt met een buitenreclamecampagne. Daarnaast is er een landelijke promotie op de winkelvloer en wordt er gesampled op diverse dance-events.

Toon/Verberg reacties