Skateboard prijswinnaar reclame op de bus

image

De creatieve wedstrijd van Viacom Outdoor om een zo goed mogelijke advertentie op de bus te maken is gewonnen door een creatief team van FHV/BBDO. Het winnende ontwerp voor Snickers maakt optimaal gebruik van de bus als reclamemedium: een reusachtig skateboard, waarbij de wielen van het board in werkelijkheid de wielen van de bus zijn.

In april en mei nodigde Viacom Outdoor zoveel mogelijk reclamebureaus uit deel te nemen aan de Creatieve Contest Busreclame 2006. Tientallen teams zonden de afgelopen weken hun creaties in. Gisteravond vond de climax plaats in Panama.

Juryvoorzitter Floortje Dessing maakte de door de jury unaniem gekozen winnaar bekend: het creatieve team bestaande uit Matthijs Schoo, Ronald van Vessem en Rogier Verbeek van FHV/BBDO met hun inzending voor Snickers won.
De tweede en derde plaats gingen beiden naar het bureau Ogilvy. Hun ontwerpen varieerden van een rijdende roulettetafel voor Holland Casino tot een bus die mensen letterlijk dichter bij elkaar brengt voor Orange.

Meer inzendingen zijn te zien op: inzendingen.

Toon/Verberg reacties