‘s-Werelds grootste LED scherm op Times Square

Clear Channel Spectacolor, een divisie van Clear Channel Outdoor, lanceert op 18 november het grootste en technisch meest geavanceerde billboard op Times Square. En het is (volgens opgave van DailyDOOH) zelfs het grootste digitale advertentiescherm ter wereld. Dit project moet adverteerders helpen om de grootst mogelijke impact te behalen in een van de meest bezochte, gefotografeerde en gefilmde locaties ter wereld.

Het scherm is gebouwd aan de gevel van het Marriott Marquis hotel (tussen 45th en 46th Street) en is zichtbaar vanuit bijna elke denkbare hoek op Times Square.

Het is gebouwd met Diamond Vision display technologie van Mitsubishi Electric; de ongeëvenaarde eigenschappen van het scherm zijn onder andere:

  • Meer dan 7.600 vierkante meter (23,7 meter bij 100,5 m2)
  • Pixeldichtheid van 2368 x 10.048 – de hoogste resolutie LED ter wereld op een scherm van deze grootte
  • Het hoogste contrast LED-scherm in de VS met Real Black ™ LED-technologie (uitstekend zicht in fel zonlicht, maar ook in het donker)
  • Camera’s ten behoeve van diverse doeleinden
  • Mogelijkheden voor interactie, combinatie met sociale media en live uitzendingen

Harry Coghlan, president en general manager, Clear Channel Outdoor New York meldt “dat dit scherm een nieuwe iconische mijlpaal in Times Square wordt, terwijl het ook een krachtige waarde propositie creëert voor onze adverteerders. We ervaren een enorme interesse van adverteerders, en het scherm reeds verkocht aan één aanbieder tot en met januari 2015.”

Times Square is dan ook een van de drukste locaties ter wereld: meer dan 2 miljoen passanten per week, dagelijks 460.000 bezoekers en er passeren 500.000 voertuigen.

Toon/Verberg reacties