Roamler checkt de buitenreclamecampagne

Roamler checkt de buitenreclamecampagne

Tot voor kort was Out of Home het enige medium dat geen inzicht gaf in de uitvoering van campagnes omdat het simpelweg te arbeidsintensief en te duur was. Vanaf nu is dat verleden tijd. Mediabureau Posterscope is namelijk launching partner van Roamler (een in Nederland opgericht bedrijf). Posterscope laat nu de Roamler community OOH campagnes checken door opdrachten uit te voeren, hiermee wordt het OOH medium inzichtelijker en transparanter. De kwaliteit van Nederlandse buitenreclamecampagnes ligt naar onze mening al op een hoog niveau, maar deze slag van Posterscope werkt zeker meer aan een verdere professionalisering.

Als één van de launching partners van Roamler (klik hier voor een bericht op het blog Frankwatching over dit concept) beschikt Posterscope Netherlands vanaf heden over een Out of Home mobile workforce uitgerust met een iPhone app. Bas van den Hoogen, Country Manager van Posterscope: ”Met dit Out of Home reportersteam van ruim 5.000 Roamlers kunnen we vliegensvlug opdrachten uitvoeren, op elk moment en overal in Nederland. Binnen enkele dagen verzamelen we landelijke informatie in beeld en tekst over de uitvoering van Out of Home campagnes, en kunnen we verbeterpunten aandragen waarop direct geanticipeerd kan worden”.

Hoe werkt het?
Zodra een Roamler zich op een bepaalde afstand bevindt van een abri of billboard verschijnt er op de iPhone van de Roamler een pushbericht dat er een opdracht beschikbaar is. Zoals een foto nemen van een abri en daarover een aantal vragen beantwoorden. Zodra de opdracht is uitgevoerd en gevalideerd, verschijnt de foto op een online dashboard en is de informatie direct beschikbaar.

Tjibbe Renkema, Group Client Director Carat:
“Mobiele toepassingen versnellen ook de ontwikkelingen binnen de OOH branche. Roamler is een waardevolle aanvulling op onze services naar klanten.”

Raymond Lansheuvel, Sales Director CBS Outdoor:
“Roamler is een innovatieve tool voor inventarisatie van een reclame campagne. Een groot voordeel is dat de resultaten binnen een paar uur bekend zijn. Een goed initiatief van Posterscope waardoor ze de hoge kwaliteit van OOH in Nederland op campagne niveau kunnen aantonen.”

Toon/Verberg reacties