Reclamemast Zaltbommel omgezet naar digitaal

De groei van digitale buitenreclame zal niemand ontgaan. Met name in stadscentra en langs snelwegen zien we grote LED-schermen verschijnen. Interbest is voorloper op dit gebied langs snelwegen in de Randstad. Met de oplevering van het 100m² digitale scherm bij de brug Zaltbommel langs de A2, breidt Interbest haar digitale netwerk uit naar 8 locaties. Adverteerders en bureau’s krijge hiermee nieuwe en spraakmakende reclamemogelijkheden. In vorm, inhoud en timing. Adverteerders kunnen bij Interbest zelf 24uur per dag, 7 dagen per week, hun content via hun mobiel (of ieder ander scherm) in 3 klikken aanpassen.

Recente voorbeelden waren campagnes die alleen boven de 20°C te zien waren, of alleen tussen 12-14u, online campagnes die ´live´ werden uitvergroot, koppelingen met facebook en andere externe data (o.a. TomTom). Spraakmakend was het live broadcasten van catwalk shows in samenwerking met de Amsterdam FashionWeek (‘de grootste catwalk show ter wereld’), en het live vertonen van de finishfoto’s van de Mudmasters Haarlemmermeer.

Meindert van den Heuvel, directeur: ‘Adverteerders en bureaus zijn erg enthousiast over de mogelijkheden en de samenwerking. Bovenstaande voorbeelden laten dat zien. Het is een slimme en spraakmakende manier om voor een groot publiek te adverteren. Reden voor ons om voor het eind van de zomer hebben nog 2 extra LED schermen in de Randstad operationeel te hebben.’

FACTS:

  • 8 Randstad LED schermen realiseren 11,4 miljoen contacten per 2 weken (bron: Nationale Databank Wegverkeersgegevens);
  • LED schermen erg selectief op ‘intellectuele doorgroeiers’, ‘hoogopgeleid’ WO’ en ‘gezinsinkomen 2,5x modaal’ (bron: TomTom/Cendris);
  • Impact van digitaal groot-formaat substantieel groter dan klein formaat buitenreclame (bron: Neurensics)

Toon/Verberg reacties