Reclame op je eigen sloep

Reclame op je eigen sloep

Adformatie meldt op 31 maart de komst van (weer) een nieuw reclamemedium, de reclamesloep. Waterbrand combineert het succes van outdoor advertising en de flexibiliteit van vervoersreclame tegen lage kosten. Sloepeigenaren die hun sloep aanbieden, ontvangen jaarlijks een vergoeding die is gebaseerd op de inkomsten van de sloep. De jaarlijkse kosten van het beheer en onderhoud van een sloep kunnen worden geneutraliseerd met de opbrengsten van Waterbrand. Bovendien is het bestickeren van de sloep doorgaans een verbetering voor de uiterlijke staat van de sloep. Voor bestickering wordt de sloep schoongemaakt en nagekeken. De sloepeigenaar die zich aanmeldt bij Waterbrand is verplicht om tijdens elk evenement met de sloep te varen om zo zichtbaar en actief te zijn voor het bedrijf dat zich heeft verbonden aan de sloep.

Tja. Weer een inventieve ondernemer die een nog vrije reclameplek denkt te kunnen verkopen. Naar onze mening een vrij kansloze exercitie: het zal zeker niet eenvoudig zijn om adverteerders te vinden voor toch wel redelijk hoge kosten (Waterbrand berekent 2.500,- per m2 per jaar; voorbeeld: een sloep van 8,50 meter met een rompoppervlakte boven de waterlijn van 70 centimeter kost € 14.875,- per jaar). Booteigenaren zijn natuurlijk wel te vinden. Gelijksoortige initiatieven op andere media (zoals reclame op personenauto’s) zijn in het verleden ook allemaal mislukt.

Toon/Verberg reacties