Reclame in 10.000 taxi’s

Het bedrijf Sqreen is in samenwerking met Wannahaves gestart met een narrowcasting concept in taxi’s (www.wannahavessqreentv.nl) . Reclame op de taxi is al flink in ontwikkeling, maar nu ziet deze combinatie ook brood in reclame in de taxi: lcd schermen voorzien van content & reclame.

Op 2 lcd schermen ingebouwd in de hoofdsteunen wordt een compleet televisiekanaal aangeboden. Sqreen is net van start gegaan met de eerste 275 taxi’s, die allemaal een scherm hebben. Ze zitten nu in de regio’s Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, en Nijmegen/Arnhem. Wannahaves werkt samen met Sqreen, dat een groot deel van de benodigde investeringen op zich neemt, en dat ook de contracten met de taxi bedrijven afsluit. Ze willen uitbreiden naar 10.000 taxi’s. Doelstelling voor 2006 is 5000 taxi’s en in 2007 zal dat moeten uitgroeien naar 10.000. Wannahaves is verantwoordelijk voor de content, de televisie programma’s die afgespeeld worden, en voor de exploitatie.

Elke vier weken wordt een nieuwe aflevering geproduceerd, afgestemd op de gemiddelde reistijd per taxi, dat is 15 to 17 minuten. Het is een life style, ‘feel good’ programma, met vooral mooie en lekkere beelden, info-mercials en korte spotjes. Er wordt gemikt op de doelgroep van 20 tot 49 jaar.

Op dit moment werken de taxi’s met een DVD oplossing, maar er zijn plannen om in 2006 ook mobiele distributie aan te gaan bieden.

Op dit moment rijden er 274 taxi’s rond, en kost een campagne van een maand 7500 euro. In het eerste programma zitten 10 spotjes. Adverteerders deze maand zijn onder andere T-mobile, Orange, Sanex, de Postcodeloterij, Calvin Klein, Axe en Heineken. en dat durven delen met je adverteerder.”

Wannahaves zelf exploiteert ruim 6.000 schermen in de 21 Mediamarkt vestigingen. De Mediamarkt verkoopt consumenten electronica, en in de winkels staan daarom al vele schermen (computers en TVs die te koop zijn). Die schermen laten inmiddels een Wannahaves programma zien, inclusief reclame van adverteerders, met veel reclame voor spullen die ter plekke te koop zijn. Sinds deze zomer kunnen ze nu ook campagnes per vestiging plaatsen. Daardoor zijn ze ook voor lokale adverteerders interessant geworden.

(Bron: www.emerce.nl)

Toon/Verberg reacties