Posterscope introduceert planningstool voor digitale schermen

Posterscope Nederland introduceert deze week Prism Screen: een multifunctionele online planningstool voor Digital Out of Home (DOOH). De tool geeft inzicht in het totale netwerkaanbod en de netto impact van digitale schermen in Nederland. Het maakt de markt minder complex en het effect beter verklaarbaar met als resultaat een hoger kwaliteitsniveau van DOOH planning en advies.

In april 2010 lanceerde Ngage Media haar online planningsysteem voor digitale schermen, nu volgt dus Posterscope. Ngage Media is een specialist pur sang op het gebied van Digital Out-of-Home, Posterscope is een posterspecialist zowel voor DOOH als de traditionele outdoor vormen. Het tekent de groeiende interesse in dit nog steeds kleine marktsegment. In veel omringende landen maakt DOOH een onstuimige groei door en we verwachten dat in 2011 Nederland nu ook echt zal gaan volgen. Diverse grote projecten staan op stapel!


Complexe markt
Naast een aantal grote DOOH aanbieders bestaat de markt uit veel kleine specialisten, met een legio aan netwerken in verschillende niche omgevingen. Met ieder zo zijn eigen aanpak en benadering ten aanzien van prijsstelling en bereikgegevens. Tel daar de diversiteit aan toepassingsmogelijkheden bij op en je krijgt een enorm aanbod, wat logischerwijs voor een ingewikkeld en tijdrovend planningstraject zorgt.

Snel de beste keuze maken
Prism Screen lost dit probleem op door het gevarieerde digitale aanbod samen met de exploitanten onder te verdelen in uniforme netwerkomgevingen, regio’s, periodes en schermtypes. Daarnaast koppelt de tool aan elk netwerk een formule die de netto impact berekent van de schermen. Dit maakt de tool baanbrekend binnen de markt. Posterscope kan nu snel en efficiënt verschillende planningsmogelijkheden met elkaar vergelijken op kwaliteit, prijs en bereik en zo vrij eenvoudig de beste keuze maken voor haar klanten.

Toon/Verberg reacties