Outdoor campagne van de maand

De Nederlandse posterspecialisten Kinetic, Media Buitenshuis Specialist en Posterscope gaan samen met buitenreclame-exploitant Brouwer & Partners de ‘Outdoorcampagne van de maand’ kiezen. Het doel is om adverterend Nederland, maandelijks, de mogelijkheden van buitenreclame te tonen. Hierbij gaat het om buitenreclame in alle gangbare verschijningsvormen zoals reclamemasten, steigerdoeken, billboards, abri´s, europanelen, driehoeksborden, vervoersreclame etcetera.

Een opvallende samenwerking: drie posterspecialisten (toch een redelijk nieuw fenomeen op de Nederlandse markt) werken samen met slechts een buitenreclame-exploitant (waar zijn CBS, Hillenaar en JCDecaux bijvoorbeeld?). Maar naar onze mening wel een leuk initiatief om outdoor beter op de kaart te zetten.

Maandelijks worden campagnes aan een vakjury voorgelegd. Deze jury bestaat uit twee vertegenwoordigers van elke posterspecialist en een namens Brouwer & Partners. Namens Kinetic zijn dit Roland Haverbus en Robert van der Starre, namens Media Buitenshuis Specialist zijn dit Aart Kok en Remco Roohé, namens Posterscope zijn dit Roos Groesz en Bas van de Hoogen en namens Brouwer & Partners Alex Ermers.

Iedereen kan campagnes voordragen. Dat kan vanaf medio juli via www.outdoorcampagnevandemaand.nl. Eenmaal per jaar wordt ook de ‘Outdoorcampagne van het jaar’ gekozen uit de winnaars van de voorgaande maanden. Deze winnaar wordt niet door de jury maar door het vak gekozen. Criteria die de initiatiefnemers hanteren voor de ‘Outdoorcampagne van de maand’ zijn: ‘meest opvallend’, ‘meest creatief’, ‘meest doeltreffend’ en ‘meest nadrukkelijk’.

Toon/Verberg reacties