Omzet JCDecaux groeit met 2,4% in Europa

JCDecaux heeft vandaag de cijfers bekend gemaakt over het afgelopen boekjaar (2010) en we kunnen concluderen dat deze Franse buitenreclamereus wederom een sterke omzetgroei laat zien (+9.1%). Toch wordt deze groei voornamelijk gerealiseerd in Azië en Noord-Amerika – de groei in Europa is achtergebleven en bedroeg slechts 2.4%. Cijfers over Nederland worden niet vrijgegeven trouwens.

In de totale recordomzet (€2,350 miljoen) is de belangrijkste omzetcategorie nog steeds ‘street furniture’ (€1,147 miljoen), gevolgd door ‘transport’ (€777.6 miljoen). In de categorie transport zitten onder meer de contracten met luchthavens, maar ook reclame in het openbaar vervoer (onder meer metro’s, spoorwegen en op bussen). Wereldwijd is de omzet van billboards het minst gegroeid (3,8% tot €424.4 miljoen), waarbij JCDecaux meldt dat er in diverse Europese landen sprake was van een daling (vermoedelijk ook in Nederland).

Volgens eigen zeggen blijft JCDecaux de wereldwijde nummer 2 te zijn in Out-of-Home; Clear Channel Outdoor is de grootste exploitant. Dit bedrijf heeft haar cijfers over 2010 nog niet bekend gemaakt.

De topman van JCDecaux, Jean-Claude Decaux, meldt in het persbericht tevreden te zijn met de ontwikkelingen en ziet tevens dat de vooruitzichten voor het eerste kwartaal van 2011 er eveneens positief uitzien.

Toon/Verberg reacties