Nog meer reclamemogelijkheden in Amsterdam

De hoofdstad blijft een grote aantrekkingskracht uitoefenen voor alle exploitanten en vormen van buitenreclame. Nadat recent bekend gemaakt is dat reclame op bussen en trams weer mogelijk is, wordt ook het medium taxireclame weer nieuw leven in geblazen.

De Heineken Experience (de voormalige Heineken brouwerij), heeft in samenwerking met taxiservice Cabture en de taxicentrale TCA twee taxi’s omgebouwd tot rijdende billboards met een TaxiTop met reclame voor de Heineken Experience. De TaxiTop, bekend uit New York, vervangt het taxi-daklicht en maakt daarmee ruimte voor een reclame-daklicht, waardoor de reclameboodschap voor de Heineken Experience boven de rest van het verkeer uitsteekt.

De taxi’s rijden sinds medio april tot eind juli rond in Amsterdam. De toepassing van de TaxiTop is een pilot in samenwerking met de gemeente Amsterdam en Iamsterdam, waarbij onderzocht wordt of de TaxiTop in het Amsterdamse straatbeeld past en de herkenbaarheid van de taxi ten goede komt.

De chauffeurs van de 2 taxi’s zijn door Cabture geselecteerd en voldoen aan de criteria van gastheerschap, zoals goede serviceverlening, klantgerichtheid en merkvertegenwoordiging. De chauffeurs vormen het visitekaartje van Amsterdam. Aldus het persbericht.

Toon/Verberg reacties