Nog groter en imposanter

In de afgelopen jaren is het Nederlandse buitenreclamelandschap langs snelwegen al ingrijpend veranderd door de komst van de vele hoge reclamemasten. Met name Interbest, maar ook Hillenaar en JCDecaux spelen een belangrijke rol. Het voormalige Outdoor Places (vorig jaar verkocht aan Interbest) timmert nu flink aan de weg in Duitsland, waar al circa 10 grote masten geplaatst zijn. Dat het nog groter en fantastischer kan bewijst JCDecaux in Engeland:

image

Langs de M4 in West-Londen heeft JCDecaux een zeer opvallend architectonisch object geplaatst, genaamd ‘The Torch’. Het circa 30 meter hoge object (vergelijkbaar met een flat van 11 verdiepingen) met een bijzondere vorm is door de architecten van JCDecaux zelf ontwikkeld.

Reclame is mogelijk via twee vlakken van ruim 30m2, waarbij wekelijks 1,5 miljoen passanten de kans krijgen het object te zien. Het object is net geplaatst, nog niet bekend is welke adverteerder(s) de primeur krijgen.

The Torch is het tweede grote reclameproject van JCDecaux langs de M4. Vorig jaar september werd al een ander, door Norman Foster ontwikkelde toren geplaatst. Op dit object is een 50m2 LED scherm geplaatst.

image

Gaan we in Nederland ook deze weg op? Het is opvallende architectuur gedreven vanuit een buitenreclame exploitant en heeft dus een commerciƫle insteek. Maar tegelijkertijd vormt het ook een bijzonder en erg mooi landmark. We kunnen bij NABB wel een paar mooie posities bedenken voor dit soort architectonische hoogstandjes in Nederland.

Toon/Verberg reacties