Make the most of the New Year

Make the most of the New Year

Een leuke special van JCDecaux: Vodafone wenst alle Chinezen in hun wijk, in hun eigen taal een gelukkig nieuwjaar toe. De posters hangen vanaf dinsdagochtend in twaalf Abri’s van JCDecaux in de Chinese wijken (Chinatown) van Amsterdam en Den Haag. Een sterk staaltje narrowcasting: het benaderen van een specifieke doelgroep, op een specifieke plaats en op een specifiek moment.


Amsterdam, 26 januari 2009 – Chinees Nieuwjaar wordt traditiegetrouw gevierd met drakendansen en vuurwerk. Ook in de Nederlandse Chinatowns wordt het jaar van de os vandaag feestelijk ingeluid. Met een reclameposter waarop een Chinese draak staat afgebeeld wenst Vodafone alle Chinezen in de wijk, in hun eigen taal, een gelukkig nieuwjaar toe.

Bovendien communiceert de poster dat alle prepaid klanten van Vodafone deze week extra voordelig kunnen bellen naar hun familie en vrienden in China. Abri’s worden veelal ingezet als massamedium voor lange termijncampagnes, maar lenen zich dus ook uitstekend voor het overbrengen van op een specifieke doelgroep toegesneden uitingen.

De Zeedijk en Geldersekade gelden in Amsterdam als Chinatown. In Den Haag beslaat de Chinese wijk de Amsterdamse Veerkade, de Wagenstraat en de Gedempte Burgwal.

De campagne is tot stand gekomen met medewerking van reclamebureau UbachsWisbrun/JWT en mediabureau Kobalt.

Toon/Verberg reacties