Je Smart laten sponsoren

Reclame op taxi’s zien we steeds meer in het straatbeeld verschijnen – een duidelijk signaal dat adverteerders geloven in vervoersreclame. De volgende stap is reclame op auto’s. Het laatste initiatief komt van het bedrijf HOPR Mobile Media. Smarts zullen beschikbaar komen voor reclameuitingen.

image

Volgens HOPR Mobile Media zullen 50 Smarts volledig bestickerd worden met reclame en voor een laag bedrag per maand verleast aan zorgvuldig geselecteerde berijders. Het persbericht van HOPR meldt dat door de beweging, de kleurrijke verschijning en de onverwachte aanwezigheid in de stad deze mobiele reclame-uiting voor impact en herkenning zal zorgen. De campagneduur varieert van één tot drie maanden, waarna er een advertentiewissel plaatsvindt. HOPR’s zijn vanaf april 2006 beschikbaar in Amsterdam en Rotterdam. Den Haag en Utrecht volgen later. De kosten voor de gebruiker zullen € 149,- per maand bedragen (inclusief brandstof, onderhoud, motorrijtuigenbelasting en een all-risk verzekering – maar wel tegen een aantal voorwaarden). De advertentie wordt minimaal 1 keer per kwartaal verwisseld op een centrale locatie in de stad. Een zeer belangrijk element voor adverteerders wordt gevormd door het feit dat de auto’s via GPS gevolgd worden en op deze manier contactgegevens beschikbaar kunnen komen.

Andere vergelijkbare initiatieven zijn:

* Carvertising Europe
* Geldopwielen

Een belangrijk pluspunt van dit initiatief wordt gevormd door het feit dat de exploitant bereiksgegevens kan leveren, hoewel we ons moeten afvragen in hoeverre deze data door de mediaplanners serieus genomen worden (namelijk geleverd door de exploitant zelf). Een grote valkuil zal komen te liggen in het vinden van voldoende adverteerders: de markt groeit, maar het aantal initiatieven om geld uit de markt te halen explodeert.

Toon/Verberg reacties