JCDecaux wint aanbesteding 2m2 informatiepanelen Rotterdam

JCDecaux versterkt opnieuw haar positie in de Nederlandse buitenreclamemarkt. In de openbare aanbesteding van de 2m2 informatiepanelen heeft JCDecaux het beste bod gedaan, waardoor CBS Outdoor een belangrijke concessie verliest. Heel concreet betekent dit dat JCDecaux vanaf 1 januari 2012 in staat is om in de abri/2m2 markt een netwerk aan te bieden van de vier grootste steden. CBS Outdoor blijft echter wel degelijk groot aanwezig in Rotterdam, omdat dit bedrijf alle abri’s (RET) exploiteert.

JCDecaux is trots op de omvangrijke uitbreiding van haar netwerk. “Naast de Dam in Amsterdam, het Neude in Utrecht en ’t Spui in Den Haag hebben we voortaan ook de Coolsingel als toplocatie voor adverteerders,” aldus algemeen directeur René Witzel. “We zijn met Abri’s, Mupi’s® en Billboards al nagenoeg exclusief aanwezig in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Met de Rotterdamse reclamezuilen als aanvulling op ons huidige productaanbod heeft JCDecaux een unieke marktpositie verworven.”

JCDecaux heeft per 1 januari 2012 exclusieve gemeenteconcessies in de vijftien grootste steden van Nederland. De wereldmarktleider in buitenreclame richt haar pijlen al jaren op grote steden en stadsregio’s. Zij gelooft dat juist hierin de absolute meerwaarde van een buitenreclamecampagne ligt. “De steden in ons productaanbod hebben allen een sterke regiofunctie. De stad is de plek waar de Nederlander woont, werkt, winkelt en recreëert”, vervolgt Witzel. “Buitenreclame is het enige medium dat alle inwoners en bezoekers van grote steden bereikt. JCDecaux is aantoonbaar dé buitenreclamepartij in Nederland en mag eigenlijk niet ontbreken in een buitenreclamecampagne.”

Het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam (OBR) heeft de opdracht deze week gegund aan JCDecaux. Het betreft een zogenaamde ‘voorlopige gunning’, welke na afloop van de gebruikelijke formele bezwaarprocedure wordt omgezet in een definitieve gunning.

Toon/Verberg reacties