JCDecaux plaatst windmolen op reclamemast

De vraag naar duurzame energie zal de komende jaren alleen maar toenemen. Dat is goed nieuws voor de aarde maar ook voor beleggers. ABN AMRO ziet hier kansen. En heeft daarom een innovatief en breed assortiment duurzame beleggingsproducten samengesteld. ABN AMRO zal hier vanaf medio oktober via een massamediale campagne aandacht aan besteden.

Op 4 oktober 2007 plaatste JCDecaux Innovate als onderdeel van deze campagne een spectacular in de vorm van een ‘echte’ windmolen op de 44 meter hoge reclamemast. De windmolen is 11 meter hoog en heeft wieken van maar liefst 5 meter, die meedraaien met de wind. Op de reclamedoeken staat de tekst ‘Windenergie groeit sneller dan de Chinese economie. Waar belegt u in’. De torenhoge windmolen trekt extra veel bekijks van de 450.000 mensen die dagelijks de splitsing A2/A10 passeren.

image

Ook doet de ABN AMRO op 27 oktober mee met de Nacht van de Nacht. Gedurende deze nacht worden de lichten van de reclamemast Royale gedoofd om aandacht te vragen voor een donkerder en klimaatvriendelijker Nederland. Deze nacht wordt vanaf 2005 georganiseerd door De Provinciale Milieufederaties en Natuur en Milieu.

De spectacular is uitgevoerd door JCDecaux Innovate, naar een idee van reclamebureau TBWA, in samenwerking met mediabureau Kobalt.

Toon/Verberg reacties