JCDecaux plaatst nieuwe Mupi’s® in Amsterdam

JCDecaux plaatst nieuwe Mupi’s® in Amsterdam

JCDecaux heeft een bijzondere prestatie neergezet: in een week tijd zijn 450 nieuwe Mupi’s® (vrijstaande reclamevitrines) geplaatst. JCDecaux kan door deze bliksemoperatie nu al ruim 800 reclamevakken aanbieden in haar nieuwe Mupi’s® De Mupi’s® staan op toplocaties in de hoofdstad en worden dagelijks door honderdduizenden voorbijgangers gezien.

Er was haast geboden voor JCDecaux, omdat pas omzet gerealiseerd kon worden als reclamevlakken beschikbaar zouden komen. Maar het nieuwe ontwerp (modern, strak vormgegeven) staat perfect in de openbare ruimte en de ruim 800 reclamevakken zijn onmiddellijk door adverteerders in te zetten. De nieuwe Mupi’s® brengen echter ook structurele verbeteringen aan het buitenreclamenetwerk van Amsterdam met zich mee. Omdat de objecten roteren, vallen de posters nog meer op. Uit onderzoek blijkt namelijk dat roterende objecten bijna veertig procent meer oogcontact genereren dan statische posters. Ook worden posters door het gebruik van duurzame ledverlichting nu volledig egaal uitgelicht.

Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland, is blij met de snelle operatie: “Ik ben verheugd dat we de nieuwe Mupi’s® zo snel en efficiënt hebben kunnen plaatsen. Met het neerzetten van de nieuwe informatiepanelen bieden we onze klanten binnen één week al meer dan 800 reclamevakken in Amsterdam. Een unieke prestatie.”

Deze week begint JCDecaux met het plaatsen van de eerste nieuwe Abri’s in Amsterdam, waardoor het aantal reclamevakken in Amsterdam zienderogen toeneemt.

Het plaatsen van nieuwe Abri’s en Mupi’s®in de hoofdstad vloeit voort uit een aanbesteding die JCDecaux eind 2011 heeft gewonnen. De nieuwe Mupi’s®, met reclamevakken op Abriformaat, zijn speciaal voor de gemeente Amsterdam ontworpen.

Toon/Verberg reacties