JCDecaux introduceert campagne-app voor adverteerder

Posterscope lanceerde recent een dienst om inzage te geven in de daadwerkelijke uitvoering van een buitenreclame campagne. Kennelijk is transparantie erg belangrijk geworden; buitenreclame-exploitant JCDecaux heeft de Campaign Spotter gelanceerd: een app voor Apple- en Android-gebruikers waarmee adverteerders en mediabureaus direct kunnen zien op welke locaties hun campagne te vinden is en hoeveel mensen daarmee worden bereikt. Marktleider JCDecaux wil met deze innovatieve app de transparantie in de buitenreclamemarkt vergroten.

Met de Campaign Spotter zijn geplaatste affiches op straatniveau terug te vinden, door in te zoomen op de kaart. De app maakt gebruik van GPS-coördinaten, waardoor een adverteerder snel kan zien waar de dichtstbijzijnde poster te vinden is. Daarnaast geeft de app inzicht in onder meer het totale bereik van de campagne en het bereik op moment van inloggen, de looptijd en het aantal GRP’s/GCF’s. Op die manier krijgt de gebruiker met één klik 100% inzicht in de lopende buitenreclamecampagne(s). De app bevat verder ook het totale productoverzicht van JCDecaux.

De lancering van de app past volgens Bart de Vries, commercieel directeur, perfect binnen het beleid van JCDecaux om buitenreclame transparanter te maken: “2011 was voor onze branche het jaar van de waarheid met de lancering van het buitenreclameonderzoek en de belangrijke aanbestedingen in Amsterdam en Rotterdam. Nu wij die gewonnen hebben, staat 2012 in het teken van duidelijkheid. We willen de adverteerder laten zien waarvoor hij betaalt en meenemen in de gegevens die uit het buitenreclameonderzoek te halen zijn. Bovendien kan hij met onze app ter plekke checken hoe de posters erbij hangen. Transparanter kunnen we het eigenlijk niet maken.”

Toon/Verberg reacties