JCDecaux blijft exploitant van Amsterdams stadsmeubilair

Op 29 november 2011 werd bekend gemaakt dat het Amsterdamse abri- en mupicontract voorlopig gegund werd aan JCDecaux. Na de publieke bekendmaking van de uitkomst van deze grote aanbesteding door de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer, tekende CBS Outdoor beroep aan. De rechtbank van Amsterdam wees vorige week in haar uitspraak alle vorderingen af. De definitieve gunning stelt het bedrijf in staat de intensieve en vooruitstrevende samenwerking met de gemeente van de afgelopen 25 jaar nu daadwerkelijk voort te zetten.

JCDecaux is de komende 15 jaar definitief de exploitant van alle Abri’s en Mupi’s® (informatiepanelen) in de gemeente Amsterdam. Hiermee behoudt het bedrijf haar exclusieve marktpositie in Nederland als enige exploitant met gemeenteconcessies in de vier grootste steden. Bedrijven kunnen hierdoor bij JCDecaux hun zichtbaarheid vergroten via onder meer 8.000 Abrivakken (2m2) in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

In Amsterdam beschikt de exploitant tot 2027 over ruim 4.000 reclamevakken op Abri’s en Mupi’s®. De hoofdstad heeft door het aantal inwoners in combinatie met een enorme dagelijkse toestroom van forensen en winkelend publiek het grootste bereik van alle buitenreclamemogelijkheden in Nederland. Daarnaast is deze metropool de hoofdstad van de creatieve industrie. Dit maakt Amsterdam tot de meest gewilde locatie voor adverteerders.

JCDecaux geeft aan binnenkort een geheel nieuwe en speciaal voor de gemeente Amsterdam ontworpen lijn Abri’s en Mupi’s® (informatiepanelen) te presenteren.

Toon/Verberg reacties