Interbest verstevigt marktpositie door overname Spectate

Met de overname van Spectate heeft Interbest 7 additionele toplocaties verworven. Het betreft ondermeer locaties langs de A4 (waaronder ‘de Vis’) en de locatie bij knooppunt Amstel A10/A2, die nu nog verhuurd zijn aan respectievelijk Hillenaar en JCDecaux. Spectate behoudt haar zelfstandigheid en zal zich toeleggen op ontwikkeling en innovatie. Hans Woerlee blijft de directie voeren over Spectate.
Erwin Versluijs, financieel/operationeel directeur Interbest: “Deze overname betekent dat we op termijn ons aanbod met een aantal fantastische locaties kunnen uitbreiden. Samen met de investeringen die we doen in digitalisering en onderzoek, spiegelt het de toegenomen aandacht van adverteerders voor snelwegreclame.”

Interbest heeft momenteel een landelijk netwerk van 87 reclamemasten en wordt op termijn een nog dominantere speler in het segment van de grote reclamemasten. De komende jaren zullen JCDecaux en HIllenaar echter de onder contract staande masten nog kunnen blijven verkopen. Hillenaar reageerde ook meteen met het volgende persbericht naar aanleiding van de melding van Interbest:

‘De Vis’ is gewoon van Hillenaar. In tegenstelling tot wat het verzonden persbericht vanuit Interbest doet vermoeden, blijven de Reclamemasten die Hillenaar van Spectate huurt, waaronder ‘De Vis’, gewoon van Hillenaar. De overeenkomsten van de betreffende masten lopen nog voor tenminste 5 jaar. Spectate en Hillenaar werken samen verder aan de realisatie van diverse toplocaties die Hillenaar zal gaan exploiteren. Daarnaast breidt Hillenaar per direct haar netwerk uit met twee nieuwe mastlocaties langs de A4/A12 in Den Haag.

Toon/Verberg reacties