Interbest: eerste digitale reclamemast (Delft)

Interbest: eerste digitale reclamemast (Delft)

transavia.com had deze week tijdens de ochtendspits de primeur op de nieuwe digitale reclamemast van Interbest langs de A13 (afslag Delft-Zuid), een van de drukste wegen van Nederland. Met deze nieuwe reclamemast heeft Interbest het grootste LED scherm op hoge resolutie langs de snelwegen in Nederland.

transavia.com en Nokia zijn de twee vaste adverteerders op het LED scherm van ruim 100m². De digitale reclamemast wordt exclusief aangeboden; er zullen maximaal vier adverteerders per periode van 2 weken te zien zijn. De content zal dynamisch getoond worden afhankelijk van de snelheid die ter plaatse wordt gereden. Hiervoor maakt Interbest exclusief gebruik van de verkeersdata van TomTom.

Interbest heeft niet de primeur van digitale reclamemasten in Nederland (eerdere voorbeelden zijn de masten van Volvo/A2, Kurenpolder, A58). Eind 2009 kondigde Interbest de komst van digitale reclamemasten al aan, maar de praktijk bleek weerbarstiger. Met name het verkrijgen van vergunningen.

De digitale reclamemast van Interbest is naar mening van NABBNET de werkelijke start van een nieuw tijdperk waarin steeds meer reclamemasten digitaal uitgevoerd zullen gaan worden. Ondanks de hogere investeringskosten zullen exploitanten in staat zijn adverteerders meer flexibiliteit te bieden en verdwijnen de hoge wissel- en productiekosten.

Toon/Verberg reacties