Interactieve bluetooth etalages

Interactieve bluetooth etalages

Reebok en COACH geven aftrap eerste landelijke bluetooth-campagne. Bluetooth is een van de middelen waarom out-of-home reclame interactiever aan het worden is.

Wie kans wil maken op een Disco-skateclinic met twee vriendinnen en stoere tassen te winnen, kan vanaf vandaag 13 Oktober tot 2 November 24 uur per dag een poging wagen aan één van de 52 Bluetooth etalages van sneakerketen COACH.

Reebok lanceert, in samenwerking met sneakerketen COACH, de eerste landelijke bluetooth-campagne.
De aandacht van COACHklanten en voorbijgangers wordt door een opvallende raamsticker en knipperende led-lichtjes van de Bluetooth SMSFlyer zender gewekt. Via bluetooth op hun mobiele telefoon kunnen zij meedoen aan de actie.

Door hun mobiele telefoon op 1,5 meter (volgens de privacy-regels)) afstand van de etalage te houden, kunnen COACHklanten en voorbijgangers via Bluetooth een actiecode downloaden naar hun mobiele telefoon. Op de website coachland.nl kunnen zij vervolgens controleren of zij winnaar zijn geworden. Consumenten bepalen zo zelf of ze mee willen doen met de Reebok Bluetooth actie. Instructies, kosten en privacyregels worden gecommuniceerd via de etalages.

Wie een actiecode wilt downloaden moet eerst verbinding maken met de Bluetooth SMSFlyer in de etalage. Tijdens de Bluetooth-verbinding verschijnt er een pincode (4 cijfers) in het scherm van de mobiele telefoon. Na het invoeren van de pincode, wordt er vanuit de mobiele telefoon van de gebruiker, automatisch een sms-aanvraag naar een platform verstuurd. Dit smsje (afhankelijk van provider) wordt in mindering gebracht op het abonnement of prepaid-toestel van de aanvrager. Hierna ontvangt de deelnemer een actiecode retour.

Deze campagne is een goed voorbeeld hoe Bluetooth marketing gebruikt kan worden in marketingacties voor jongeren. Deze actie is een onderdeel van de volledige campagne en geeft aan hoe verschillende communicatiekanalen, zoals e-mail, Bluetooth en sms een ideale mix kunnen vormen.” Het gebruik van Bluetooth-technologie bij promoties en reclame neemt een grote vlucht. Bluetooth marketing heeft nu het punt bereikt dat het serieus en waardevol ingezet kan worden.
De voordelen van dit marketingkanaal zijn overduidelijk: Reebok en COACH benaderen de juiste doelgroep direct en persoonlijk en de resultaten zijn meetbaar. Het feit dat je met je mobiele telefoon altijd en overal in een impuls kan reageren maakt het voor Reebok en COACH een uitstekend instrument om hun doelgroep te bereiken en beraken, aldus Dinto Hazel , Marketing director bij Pinkeye. De gehele mobiele campagne is ontwikkeld door het full service mobile marketing agency Pinkeye uit Arnhem.

Toon/Verberg reacties