Out of Home & Mobile Marketing

Bron: Adformatie 30 september 2014

Guy Grimmelt (Marketing & Business Development director) van Exterion Media is van mening dat veel mobile marketing campagnes nog los van Out-of-Home ingezet worden, terwijl het gebruik maken van de locatie, context in combinatie met het product/merk juist het verschil kan maken.  Exterion Media wil al het bereik buitenshuis claimen en gaat steeds verder in het finetunen van deze missie. ‘Waren we vorig jaar al de eerste buitenreclame exploitant met het flexibeler en gerichter aanbieden van buitenreclame campagnes op basis van locatie en doelgroepen met de “customizer”. Nu we daar mobile advertising aan koppelen kunnen we unieke combinaties maken van zichtbaarheid op straat en op mobiel’, aldus Guy Grommelt.

Begin 2014 is Exterion Media (voorheen CBS Outdoor) de samenwerking aangegaan met Targetoo. Het doel was om zodoende de kennis en dominantie op het gebied van Outdoor verder uit te breiden door ook Mobile advertising toe te voegen aan het bereik buitenshuis. Dit heeft inmiddels geleid tot tientallen campagnes waarbij een combinatie is gemaakt van buitenreclame en mobile advertising. Exterion Media en Targetoo verwachten met de opgedane kennis en ervaring een flinke voorsprong op de concurrentie te hebben.

Grimmelt: ‘We weten van buitenreclame dat het kort en krachtig moet zijn, liefst visueel aantrekkelijk als dat kan en dat die creatie een wezenlijk onderdeel is van de impact. Op mobiel is dat exact hetzelfde, dat zien we, leren we en merken we aan oa de CTR’s. Het leuke is dus ook hier dat we onze kennis hieromtrent kunnen meegeven aan onze klanten en dat de campagnes op beide kanalen ook perfect op elkaar aansluiten. De poster laadt bijvoorbeeld het campagnebeeld en merk en de mobiele campagne zorgt voor de juiste doorvertaling naar bijvoorbeeld de webshop of haakt in op de specifieke locatie. De mediakanalen moeten elkaar aanvullen, versterken en dat is exact wat wij doen.’

Exterion Media wil door de samenwerking met agency/DSP Targetoo zich komende tijd volop in het mobile advertising speelveld begeven.

Een commentaar op deze post (Gerben Busch) geeft een mooie samenvatting: “Location-based OOH is natuurlijk een match made in heaven. Via abri, billboard, ambient de trigger voor activatie en conversie via het mobieltje.”

Toon/Verberg reacties