Het billboard in de 21e eeuw

Een gigantisch billboard langs de Amerikaans-Mexicaanse grens geeft goed de mogelijkheden weer van het nieuwe billboard: muziek (uitgezonden via een lage radiofrequentie), video (digitaal billboard) en interactiviteit (via SMS kan je zelf een bericht sturen naar het billboard dat dus door iedereen weer gelezen kan worden).

image

Het oudste advertentiemedium van de wereld (‘het billboard’) is misschien nu wel weer het hipste en modernste medium aan het worden. Dankzij het Internet, mobiele telefoons, blue tooth en SMS hebben billboards (en abri’s natuurlijk) een volledig nieuw leven gekregen. Technologie drijft de wedergeboorte van het medium. Consumenten kunnen nu muziek downloaden, video games spelen, movie trailers bekijken, een paar sportschoenen ontwerpen en op maat maken en ze direct kopen – allemaal door een interactiviteiten met buitenreclame posters.

De grootste verandering is natuurlijk de komst van digitale billboards. In Nederland lijkt de verandering nog niet zo snel te gaan als in omliggende landen, maar dat de verandering komt is onvermijdelijk. De hogere kosten van aanschaf gaan langzamerhand opwegen tegen de verbeterde segmentatiemogelijkheden en het ontbreken van wisselkosten.

Bron: lvbusinesspress

Toon/Verberg reacties