Heroriëntatie Hillenaar Outdoor

Hillenaar Outdoor is al vele jaren een bekende naam en exploitant in de buitenreclamemarkt. Jeroen Hillenaar begon in 1990 Hillenaar Outdoor Advertising. Deze buitenreclame exploitant groeide uit tot een landelijke speler. In 2001 kocht het Amerikaanse Clear Channel dit bedrijf, dat nog een periode Clear Channel Hillenaar heette. In 2016 verliet hij dit bedrijf. Maar de liefde voor buitenreclame bleef bestaan en door het verkrijgen van een aantal buitenreclame concessies werd opnieuw Hillenaar Outdoor opgericht in 2017. Met een focus op digitale reclame, maar ook met een flink aantal abri concessies.

De corona crisis noopte het bedrijf tot een strategische heroriëntatie:

(1) Hillenaar Outdoor verschuift haar focus naar digitale reclamemasten

In het persbericht meldt het bedrijf het volgende:

“Nieuwe media in Den Haag, Breda en Maastricht. Vanaf nu focussen we ons volledig op Digitale Reclamemasten langs snelwegen en zetten we die ambitie om in uitbreidingen. Naast de twaalf huidige masten in het portfolio komen er op korte termijn vier bij in de genoemde steden. Hillenaar Outdoor bestaat sinds 2017 en is razendsnel gegroeid. We hebben een belangrijke positie verworven in de Nederlandse reclamewereld. Speerpunt daarbij zijn al vanaf de start digitale media.

Op dit moment zijn we – met twaalf absolute A locaties – al een belangrijke speler op het gebied van Digitale Reclamemasten langs snelwegen. Die positie verstevigen we nu in hoog tempo met de komst van vier nieuwe masten. In respectievelijk Breda (langs de A58 en A16), Den Haag (A12) en Maastricht (A2). Op iets langere termijn komen daar nog eens twee masten bij. Het totale portfolio van Hillenaar Outdoor omvat op dat moment maar liefst 18 locaties. Deze zijn gesitueerd langs de drukste snelwegen van Nederland. Vanzelfsprekend zijn beperkt bewegende en HTML5 campagnes mogelijk en kunnen campagnes ook Programmatic worden ingekocht, waardoor er optimaal ingespeeld kan worden op relevantie en actualiteit.”
Naast Ocean Outdoor en OOHA Media is Hillenaar Outdoor dus de derde partij die landelijk digitale reclamemasten beheert en exploiteert.
(2) Clear Channel en 2C nemen 1.200 analoge buitenreclamevakken over van Hillenaar Outdoor

Hillenaar Outdoor heeft de concessierechten voor ruim 40 gemeenten (met in totaal 1.200 reclamevakken) verkocht aan 2C (Concessions Company). Clear Channel Nederland neemt de exploitatie van deze vakken voor haar rekening. Clear Channel Nederland werkt nauw samen met 2C. Hierbij onderhoudt 2C het contact met de gemeenten en exploiteert Clear Channel het bij 2C in onderhoud zijnde stadsmeubilair aan lokale, nationale en internationale adverteerders. Deze samenwerking bestaat al een aantal jaar.

“Met de toevoeging van deze vakken aan ons netwerk realiseren we een verdubbeling van bereik in de regio’s Rotterdam, Delft en Groningen. Het aantal contacten in dezelfde regio’s zien we zelfs méér dan verdubbelen. Wij zijn daarom erg tevreden over deze overname en over deze uitbreiding van ons netwerk. Deze uitbreiding, samen met de recente winst van Leiden, Gouda en Capelle aan den IJssel, maakt onze unieke nationale spreiding namelijk nog sterker.” aldus Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel Nederland.

Henk Baars, Algemeen Directeur 2C: “Deze overname van 1.200 posities in onder andere provincie Utrecht en provincie Groningen is een mooie uitbreiding van ons bedrijf. Daarnaast versterken we  hiermee onze jarenlange samenwerking met Clear Channel Nederland.” 2C, wat staat voor Concessions Company, ontzorgt overheden op het gebied van OV-meubilair. 2C werkt nauw samen met zusterorganisatie OFN. OFN voorziet overheden van OV-meubilair en plaatst en onderhoudt deze objecten. Deze kosten financiert 2C door het exploiteren van reclameruimte.

Toon/Verberg reacties