Grolsch valt op

image

Alcohol en buitenreclame staan soms op gespannen voet met elkaar, maar als ze mooi uitgevoerd worden als de nieuwe spectaculars van Grolsch (uitgevoerd in abri’s van JCDecaux dan kan dat alleen maar positieve reacties opleveren.

Grolsch introduceert dit kwartaal een exclusieve groene Grolsch fles. De nieuwe groene statiegeld fles vervangt het bruine pijpje en heeft 10% meer inhoud. Om dit groots bij het publiek bekend te maken heeft de bierbrouwer gekozen voor een landelijke buitenreclamecampagne van JCDecaux. Daarnaast verschijnen er deze week spectaculars op straat. In Amsterdam, Utrecht en Enschede heeft JCDecaux een aantal abri’s en Mupi’s® voorzien van een koelkastdeur of speciale lichteffecten.

Op zeven locaties heeft JCDecaux op de abri- en Mupi®caissons koelkast-deuren gemonteerd. Doordat deze 3D zijn en een aluminium kleur hebben, lijken ze net echt. Ook kunnen de nieuwsgierige reizigers de deur openen om te zien wat er ‘in’ de koelkast staat, namelijk het Bier van Grolsch in de nieuwe groene fles.

Verder wordt de nieuwe fles in Amsterdam, Utrecht en Enschede op 20 locaties extra in de schijnwerpers gezet. Door het toepassen van een speciale lichttechniek, waarbij tussen twee dunne lagen vinyl een ultradunne lamp is geplaatst, kunnen de flesjes en de tekst op het affiche apart van elkaar oplichten.

Bierbrouwer Grolsch wil zich met de fles nadrukkelijker onderscheiden op de biermarkt. Thuismarkt Nederland heeft de primeur met de nieuwe groene statiegeldfles.

Toon/Verberg reacties