Groei bestedingen buitenreclame houdt aan

Uit de door Nielsen Media Research gepubliceerde gegevens over de netto mediabestedingen in het eerste halfjaar 2006 kunnen we concluderen dat de categorie out-of-home (+9,8%) weer sneller blijft groeien dan de meeste andere mediumtypen (totale markt: +4,6%). De totale omzet in het eerste halfjaar bedroeg 88 miljoen euro, waarmee out-of-home een marktaandeel heeft van 4,8%.

Verantwoordelijk voor de groei is een opmerkelijke stijging van de omzet bij de abri’s (+18%). De aantrekkende markt zorgt voor hogere bezettingsgraden en daardoor een hoger prijsniveau. Tevens worden steeds meer segmentatiepakketten verkocht die relatief duurder zijn. Het aantal abri’s is ongewijzigd gebleven.

De billboards doen het al twee jaar bijzonder goed, in het eerste halfjaar zien we weer een stijging van +7,9%.

De enige tegenvallende categorie betreft vervoersreclame (-7,3%), zonder een direct aanwijsbare reden.

Toon/Verberg reacties