Gouden Peperbus 2007

image

City FM en Café Fresco winnaars Gouden Peperbus

Op woensdag 4 april is de Gouden Peperbus (de beste buitenreclame van het afgelopen jaar) uitgereikt. Zowel City FM als Café Fresco mochten een Gouden Peperbus en een cheque voor een gratis buitenreclamecampagne in ontvangst nemen.

Hans van Walbeek, oprichter reclamebureau PMS en Van Walbeek Etcetera, reikte de vakprijs uit aan City FM. Het winnende creatieve team – bestaande uit Peter ten Brinke en Yuri Teuling van Arc Amsterdam – mocht de Gouden Peperbus in ontvangst nemen. Jean Kiekebosch van City FM kreeg naast de Peperbus ook een cheque van JCDecaux voor een gratis billboard/Vitrine®campagne van 100 vakken t.w.v. 70.000 euro uitgereikt.

Het Nederlandse publiek kon de hele maand maart op www.goudenpeperbus.nl een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete buitenreclameposter. Deze waren vooraf door een vakjury geselecteerd. Bovendien waren alle genomineerde posters afgelopen week te zien op het Marie Heinekenplein voor restaurant Bar ça in Amsterdam.

In de afgelopen maand werd er op de internetsite 6.900 keer gestemd. Het publiek koos Café Fresco uiteindelijk als favoriet. Marko Arends van Sara Lee ontving uit handen van Joop Roozen, marktkoopman op de Albert Cuyp een Gouden Peperbus en een cheque voor een gratis billboard/Vitrine®campagne. Het creatieve team – bestaande uit Marq Strooy en Robin Zuiderveld van FHV BBDO, inmiddels werkzaam bij Ubach Wisbrun – kreeg ook een Gouden Peperbus.
Stichting de Gouden Peperbus is een initiatief van JCDecaux in samenwerking met RedPepper en Mattmo concept I design.

Toon/Verberg reacties