Exterion Media: visie Shaun Gregory

De hoogste baas van Exterion Media, Shaun Gregory, was de openingsspreker op het DailyDOOH Media Summit 2015 in Londen.

Shaun Gregory ziet dat DOOH zich zeer snel ontwikkelt. In Engeland ging in 2013 al 23% van de totale bestedingen naar digitale buitenreclame, maar de verwachting is dat dat zal groeien naar 40% in 2020 (bron Kinetic).

Adverteerders zullen er meer gebruik gaan maken, omdat de technologische ontwikkelingen het medium volwassener maken. Mensen verwachten alles overal te kunnen gaan doen en in combinatie met de stijgende mobiliteit kan DOOH juist hierop als een van de weinige media inspelen. Consumenten krijgen steeds meer de mogelijkheid voor interactie en juist die betrokkenheid van de consument is belangrijker dan het simpel verkopen van reclamevlakken.

Een ander aandachtspunt van Gregory betreft het belang van ‘data’ binnen DOOH. Door middel van beschikbare en verzamelde data zijn exploitanten in staat om steeds beter doelgroepen te bereiken, kunnen ‘real-time campagnes’ direct gelinked worden aan betalingen en wordt de combinatie met mobiele devices steeds geavanceerder.

Gregory presenteerde de opvolger van het Cross Track Projection product: grote schermen via beaming zoals deze nu op Londense ondergrondse stations te zien zijn. DX3 is de naam van het nieuwe product: 11m2 digitale HD schermen (bijna 2x zo groot als de CTP schermen). Maar het aantal vermindert van 126 naar 60. Een hogere kwaliteit die een veel beter platform voor communicatie zal gaan bieden. DX3 zal het ook mogelijk maken dat televisiereclame 1-op-1 overgezet kan worden, zodat merken ook direct voordeel kunnen hebben als de DOOH inzetten om hun televisiecampagnes te versterken.

Tot slot hield Gregory een pleidooi voor samenwerking tussen exploitanten en specialisten: alleen gezamenlijk kunnen we het medium groter en sterker maken.

Toon/Verberg reacties