Eindhoven realiseert unieke digitale Info Points in binnenstad

Eindhoven realiseert unieke digitale Info Points in binnenstad

CityDynamiek Eindhoven, mede verantwoordelijk voor de citymarketing- en promotionele activiteiten van de stad Eindhoven, heeft na een aanbestedingsprocedure het Nederlandse bedrijf NarComm gekozen voor de realisatie van een uniek communicatieproject in de Eindhovense binnenstad. Het project behelst de realisatie van 20 zogenaamde digitale Info Points die de gebruikers van de stad informeren over evenementen en activiteiten in de stad maar ook, wegwijs maken in het centrum en enthousiasmeren voor het aanbod van diverse organisaties en bedrijven in Eindhoven en haar regio.

Gekozen is voor hightech objecten die voornamelijk in het voetgangersgebied (centrum) zullen worden geplaatst ter vervanging van de bestaande oude reclame-info objecten en herkenbaar zijn als gastheer en gids. In een slank vormgegeven behuizing, passend in het Eindhovense straatbeeld en appelerend aan de slogan “Eindhoven leading in technology”, geeft een ruim één vierkante meter groot HD touch screen de bezoeker de mogelijkheid om diverse relevante informatie via een interactieve stadsplattegrond en pictogrammen op te roepen. Daarnaast zullen er digitale reclame-uitingen op het scherm worden getoond.

Al langer zien we in Nederland digitale schermen in het straatbeeld opduiken, maar dat geldt dan voornamelijk grote LED schermen en heel veel relatief kleine LCD schermen in winkels, restaurants e.d. Geen enkele buitenreclame exploitant heeft tot op heden een sluitend business model kunnen vinden voor exploitatie van digitale reclame op het 2m2 formaat (‘abri’s’), het reclameformaat waar meer dan 50% van de bestedingen van nationale adverteerders op het gebied van buitenreclame naar toe gaan. Ook in de ons omringende landen zijn nog maar weinig voorbeelden te vinden van digitale 2m2 reclamevitrines in de openbare ruimte (outdoor!). Dit is kortom een belangrijke ontwikkeling die ongetwijfeld door alle exploitanten en adverteerders nauw gevolgd zal gaan worden. Narcomm kiest voor een scherm met een oppervlakte van ruim 1m2, maar gaan zich ongetwijfeld ook richten op de adverteerders die normaliter in abri’s adverteren.

Voor Eindhovense organisaties geeft dit nieuwe medium een platform waarop zij hun aanbod van evenementen en activiteiten kunnen promoten en informatie kunnen meegeven door interactie met passanten, mobiele telefoons en toekomstige technologieën.

NarComms dochterbedrijf NarCommunity en City Dynamiek Eindhoven zullen in de aanloop naar de plaatsing van de digitale Info Points in het aankomende najaar met meerdere betrokken partijen gesprekken voeren. Zodoende kan het informatieaanbod optimaal afgestemd worden op de behoeften van de diverse gebruikers in de binnenstad van Eindhoven.

Stichting City Dynamiek Eindhoven heeft een samenwerkingsverband met de Gemeente Eindhoven en vertegenwoordigers van diverse evenementenorganisaties, culturele instellingen en het bedrijfsleven in de stad , alsook verantwoordelijk voor de exploitatie van buitenreclame in de openbare ruimte.

Het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame heeft de Stichting City Dynamiek begeleidt in de aanbestedingsprocedure.

NarCommunity verzorgt innovatieve en op locatie zichtbare communicatie met doelgroepen. Narcommunity maakt deel uit van de NarComm-groep, een Nederlands bedrijf gevestigd in Nijkerk en gespecialiseerd in digitale beeldcommunicatie voor organisaties, overheid en bedrijfsleven. NarComm is actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk.

Toon/Verberg reacties