Out-of-Home & Shazam gecombineerd voor VIVA

Het combineren van Out-of-Home met mobiele applicaties zien we steeds vaker gebeuren: een perfecte combinatie van twee sterke media.
Onlangs lanceerden Posterscope en Carat samen met VIVA de eerste Nederlandse Out-of-Home campagne gecombineerd met de mobiele app Shazam. Shazam is een veelgebruikte app waarmee je nummers direct kunt herkennen. Maar passanten kunnen met de Shazam app de poster scannen waar het vervolgens mogelijk is om iemand een veer te sturen via mail, whatsapp en social media.
Voor een periode van twee weken hangen de VIVA campagneposters in 500 horecagelegenheden in de Randstad. De #VIVAVEER campagne staat geheel in het teken van elkaar complimenteren. “Iedereen die lef heeft, z’n hart volgt en lak heeft aan wat een ander denkt, verdient een veer in z’n kont.” aldus VIVA. Deze Out-of-Home campagne maakt onderdeel uit van de totale #VIVAVEER campagne.

Shazam
De mobiele telefoon is het voorwerp dat buitenhuis het vaakst gebruikt wordt. De Shazam app kent in Nederland ruim 7 miljoen gebruikers. Posterscope, Carat en Viva hebben deze kans vertaald naar een gecombineerde inzet van print en mobiele media. Sinds een jaar biedt Shazam de mogelijkheid om naast muziek ook printafbeeldingen te scannen. Deze nieuwe vorm van adverteren biedt veel mogelijkheden om op grote schaal reclame uitingen buitenshuis interactief en toegankelijk te maken voor een grote groep mensen.

Bas van den Hoogen, Managing Director Posterscope Netherlands: “Er wordt al heel lang gesproken over het interactief maken van posteruitingen. Want mobiele telefoons worden het meest buitenshuis gebruikt, maar liefst 70%, en dat biedt enorm veel kansen. Met de nieuwe functionaliteit van Shazam kunnen nu 7 miljoen mensen uitingen scannen en delen. Hiermee zetten we de eerste stap om van statische OOH objecten interactieve business points te maken.”

Toon/Verberg reacties