E-commerce in Out-of-Home

Het effect van online media is meestal direct te meten, terwijl bij out-of-home campagnes de impact lastiger vast te stellen is (zorgt het voor meer verkoop?). Media inkoopstrategieën veranderen in een versneld tempo en inkopers van reclame hebben steeds meer behoefte aan flexibiliteit. De volledig digitale reclame in de Amsterdamse metro bood CS Digital Media in de week van Black Friday de mogelijkheid een een nieuw product te lanceren: Oohrder. Negentien adverteerders draaiden een promotie op de digitale schermen . Laurens Pons, online marketeer van de MediaMarkt verwoordde het als volgt:

CS Digital Media laat op deze leuke en innovatieve manier zien hoe je crossmediale middelen kunt combineren en zo offline en online kunt samenvoegen. Je DOOH-campagne krijgt zo een awareness laag waar ook nog sales mee is te meten. Daarbij was ik blij verrast met de resultaten!

Wat is Oohrder?
De reiziger binnen het metronetwerk ziet de Oohrder campagne op de digitale schermen. De 19 vertoonde merklogo’s in combinatie met  hun speciale Black Friday deals, triggerde de reiziger om de getoonde QR code te scannen. Via de QR code kwam de reiziger op het online platform van Oohrder. Op Oohrder kon de reiziger een keuze maken uit alle merken en laatste deals welke op het metroscherm werden vertoond. Vanuit Oohrder werd men rechtstreeks doorgelinkt naar de website van het gewenste merk of artikel. Op deze website kon de consument gebruik maken van de special deal of andere producten shoppen tijdens het reizen of het wachten op de metro.

Voor de Black Friday campagne werd er afgerekend op basis van CPS (cost per sale) maar het is ook mogelijk op CPC (cost per click) en CPM (cost per 1000) af te rekenen. Deze afrekenvormen sluiten naadloos aan op de meetbaarheid van online marketing campagnes. CS Digital Media geeft dus een nieuwe wending aan de combinatie van DOOH en  E-Commerce, waardoor OOH nóg beter kan aansluiten op online media.

Klik hier voor uitleg van Oohrder zoals gebruikt voor de Black Friday.

Toon/Verberg reacties