DRI & Quattroboards

Geheimtaal?
Dynamische Reizigers Informatie wordt steeds meer gemeengoed in Nederland; exploitant Brouwer & Partners combineert dat met hun ‘eigen formaat’ billboards, de Quattroboards.

Vorige week is de allereerste DRI zuil geplaatst bij het Transferium in Barneveld, bij afslag van de A1 naar “Harselaar”. Een uitermate druk verkeerspunt.

image

Inmiddels zijn er in Venray en Boekel al 8 Quattroboards geplaatst en zijn de voorbereidingen in volle gang voor uitbreiding in Enkhuizen en plaatsing in Dronten.

Ook is er een samenwerking met de Provincie Gelderland voor Quattroboards in nieuwe DRI-zuilen (zuilen met Dynamische Reizigers Informatie) die op grote openbaar vervoers knooppunten geplaatst zullen worden. Deze zuilen, die zo’n 8 meter hoog zijn, bevatten een groot LED scherm die radiografisch voorzien wordt van de actuele reis informatie.

Direct onder het LED scherm is een reclamevitrine aangebracht voor de van binnenuit verlichtte, roterende Quattro-affiches (dubbel abri, of 71% lineair van een billboard). Daaronder is weer een vitrine voor de statische reizigersinformatie aangebracht.

Quattroboards zijn campagnematig inzetbaar voor € 595,00 per twee weken, excl. BTW maar inclusief affiche. Doordat het een lineaire verhouding is (71% van een billboardvitrine) hoeft er geen speciaal ontwerp gemaakt te worden.

Toon/Verberg reacties