Diverse buitenreclameprijzen

De groei van buitenreclame komt ook tot uiting in de groei van het aantal buitenreclame prijzen. In deze periode worden maar liefst drie prijzen uitgereikt!

1) De Gouden Peperbus, een initiatief van reclamebureau FCB, Mattmo (concept & design) en JCDecaux – de prijs wordt 1 juni uitgereikt. In de week van 26 mei zijn alle posters live te bewonderen in Amstelveen (voor het Cobra museum waar ook de uitreiking plaats zal vinden tijdens de Nacht van de Buitenreclame. De voorselectie is gedaan door een vakjury (met deelname van NABB!), vervolgens kan het publiek via Internet uit de selectie de winnende poster (abri en billboard) kiezen.

2) Creatieve Contest 2006 Busreclame, dit is een initiatief van Viacom Outdoor. Creatieven zijn gevraagd om zo creatief mogelijke buscampagne te ontwerpen , de prijs wordt op 31 mei uitgereikt in Panama. De jurering geschiedt door een vakjury.

3) Creatieven Competitie 2006 van Interbest: hoe kon Oranje op een orginele wijze een hart onder de riem gestoken worden. Er waren prijzen voor het beste Gigaboard en voor de beste spectacular. Deze prijzen zijn net uitgereikt, daarom als eerste de foto van de beste campagne:

image

Het ontwerp voor Perfax (gemaakt door TBK/G2) scoort het beste op tal van onderdelen. De jury vond de uiting origineel, korte tekst, eenvoudig en daadkrachtig.

Het origineelste hart onder de riem (‘spectacular’) werd de uiting voor AD Sportwereld gevonden (gemaakt door Crossmarks). Het idee om de (eind)standen “real time” te tonen op een ouderwets scorebord geeft een nieuwe dimensie aan het medium reclamemasten volgens de jury.

image

Toon/Verberg reacties