“de Haagse Toren”: mooi voorbeeld van snelle groei digital outdoor

“de Haagse Toren”: mooi voorbeeld van snelle groei digital outdoor

Aan het Rijswijkplein in Den Haag is een opvallende wolkenkrabber (althans voor Nederlandse begrippen) gebouwd, waar in het gebouw op 80 meter hoogte een LED scherm van bijna 300m2 is geïntegreerd. De ontwikkelaar (Vestia) investeerde in dit digitale scherm om het gebouw een nog prominentere plaats te geven in Den Haag. Exploitant Ngage Media exploiteert dit scherm en zorgt via een uitgekiende strategie voor de invulling van die bijzondere positie.

Reclame (zoals op de foto te zien is) wordt afgewisseld met branded en non-branded content. We moeten hierbij denken aan actueel (lokaal) nieuws zoals wegafsluitingen of amber alerts, maar ook aan algemene informatie zoals de tijd, weersberichten of de hoogte van de staatsschuld (willen we die wel weten ☹?). Het scherm biedt de mogelijkheid om live een specifieke boodschap weer te geven, waarbij Ngage Media een techniek heeft ontwikkeld om met standaard templates snel een verbinding te leggen tussen de interactieve bron van de adverteerder en het scherm. Een promotiefilm over dit scherm is te zien via deze link.

Dit soort ‘urban screens / public screens’ zullen we in de toekomst steeds meer gaan zien: de voordelen voor gemeenten, organisatoren van evenementen en ook adverteerders zijn evident.

Toon/Verberg reacties