De Europanels van CBS Outdoor in Eindhoven

Eerder berichtten wij al over de reacties van JCDecaux (gaat billboards exploiteren) en Brouwer & Partners (gaan abri’s exploiteren). Vanaf 1 oktober 2011 neemt CBS Outdoor het Europanel (de merknaam die CBS hanteert voor de 2m2 informatiepanelen) contract in Eindhoven over van JCDecaux, waardoor de marktverhoudingen flink veranderen.

Ook CBS Outdoor is blij met hun winst in deze aanbesteding. Managing DIrector Frank Hardenberg meldt het volgende:

“CBS Outdoor vervangt de huidige reclamedragers door hoogwaardige, duurzame objecten, welke zowel reclame – als informatiedoeleinden dienen. Driekwart van de Europanel locaties zal CBS Outdoor voorzien van dubbelzijdige, roterende reclamevlakken. Het contract met de gemeente Eindhoven heeft een looptijd van ruim 5 jaar.

De gehele stad Eindhoven zal op toplocaties worden voorzien van nieuwe vrijstaande Europanels op het populaire 2m2/abriformaat. CBS Outdoor was al de exploitant van de abri’s in Eindhoven. Dit perceel hebben we laten vallen ten gunste van het zeer kwalitatieve Europanel contract. Kiezen voor beide percelen genereert een overkill aan vlakken.

CBS Outdoor rust alle reclame – en informatiedragers uit met energiezuinige verlichting, voorzien van een dimunit. De buitenreclame- exploitant dimt tussen 00:00 – 06:00 uur alle objecten met 50 procent, wat een energiebesparing oplevert en vermindering van de CO2 uitstoot. De Europanels zijn voorzien van een GSM-module voor automatische SMS-berichtenservice in geval van storingen. CBS Outdoor kan hierdoor adequaat en snel anticiperen om de storing te verhelpen.

Met de overname van het Europanel contract voegt CBS Outdoor 750 commerciële vlakken toe aan haar portfolio.”

Toon/Verberg reacties