DailyDOOH MEDIA SUMMIT 2015

Digital Out-of-Home (DOOH) ontwikkelt zich snel, maar Engeland (en dan met name Londen) loopt wereldwijd voorop. Er was dus een goede reden om aanwezig te zijn bij het symposium over de meest recente ontwikkelingen in dit snel groeiende marktsegment.

Wij besteden aandacht aan dit symposium via een aantal artikelen (klik op de link):

  • De strategische visie van de Europese CEO van Exterion Media, Shaun Gregory.
  • Clear Channel legt de nadruk op het ‘opvoeden en informeren’ van adverteerders die nu nog geen gebruik maken van DOOH en/of nog niet de volledige mogelijkheden kennen.
  • JCDecaux gaf een interessante presentatie over de toekomst van de Smart City en op welke wijze deze onderneming adverteerders kansen gaat bieden.
  • DOOH werkt versterkend op campagnes met andere media zo bewijst onderzoek van Neuro Insight in samenwerking met Ocean Outdoor.
  • Programmatic buying zal ook in DOOH gebruikt gaan worden: Amerikaanse specialisten zullen hun diensten in Europa binnenkort gaan introduceren.

Een paar conclusies uit presentaties van een aantal specialisten:

  • Creatieve bureaus zijn de belangrijkste beïnvloeders om DOOH in te zetten.
  • Campagnes moeten gebruik maken van de (‘big’) data – juist dit element zal in de komende jaren van doorslaggevend belang worden voor het succes van DOOH campagnes.
  • Media exploitanten moeten veel aandacht besteden aan accountability en rapportage.
  • Veel exploitanten verkopen hun media in 2-wekelijkse cycli (in Engeland – in Nederland zijn er 1- en 2-wekelijkse cycli); juist de starheid van dit model zou volgens veel inkopers en adverteerders op de schop moeten.
  • Er is een grote behoefte bij adverteerders dat er door de marktpartijen ‘standaards’ worden ontwikkeld (voor wat betreft aanleveren data, grootte schermen etc).
  • DOOH is nu toch voornamelijk sterk in Londen, maar om het een nationaal succes te maken, zullen er veel meer mogelijkheden in het hele land moeten komen
  • Het inkopen van een DOOH campagne kan behoorlijk arbeidsintensief zijn – de industrie zou moeten samenwerken om dit proces te vereenvoudigen
  • Er liggen grote kansen om middels DOOH ook direct kooptransacties te kunnen verrichten. Maar op welke wijze: daar zijn de specialisten het nog niet over eens.

Toon/Verberg reacties