Cross-track projection in Londen

Cross-track projection in Londen

CBS Outdoor heeft nu officieel hun ‘cross-track projection’ project gelanceerd. Het is een innovatief digitaal systeem dat gestart is met een proef op Eustion station (Victoria line) in 2007. Maar nu is het bedrijf gereed met een uitrol naar vijf stations. Volgens CBS Outdoor geeft dit grootste digitale advertentienetwerk in Europa (‘die zin hebben we trouwens wel meer gelezen in andere persberichten’) adverteerders de mogelijkheid om consumenten te bereiken met full HD kwaliteit. De grote schermen (gelijk aan 14 foot televisieschermen) zullen geluidloze commericele content laten zien op 23 schermen in vijf stations.

Nestlé, Sky, Magners, Paramount, InBev & Dewynters zijn de officiele partners tijdens de lancering. Piccadilly Circus, Bank, Liverpool Street, Euston en Bond Street zijn voorzien van hi-tech projectoren en grote schermen, elk gelinked aan het nieuwe digitale advertentienetwerk.

Sky News zal de ochtend gebruiken om nieuws te verstrekken, Sky One en Sky Movies gebruiken het begin van de avond om hun avondprogrammering onder de aandacht te brengen.

Uit het persbericht van CBS Outdoor:
Tim Bleakley, Managing Director Sales & Marketing of CBS Outdoor, commented:

“The introduction of XTP is a landmark event for London media – I have no doubt in my mind that it is the single most significant media launch since Channel Five.

“It’s the medium for the capital – cutting edge, capturing and captivating consumers and offering outstanding flexibility for advertisers. This launch has been three years in the making, working with best in class partners and consulting the industry every step of the way.”

XTP is the highest spec and most cutting-edge projection system in the world*. Designed specifically for the Tube environment in conjunction with Digital Projection, XTP’s HD capabilities in addition to the quality of the projection means that the image brightness and overall quality of presentation is superior to anything else that is currently available on the market.

To date CBS Outdoor have installed across the London Underground 1034 digital screens, including 181 LCD screens, 830 Digital Escalator Panels and 23 XTP screens. In total, CBS Outdoor’s £72 million investment programme will see the installation of 2000 digital screens across the Tube network, including 150 XTP screens. It is anticipated that by the end of 2008 the programme will be between 95-100% complete.

Toon/Verberg reacties