Controversiële campagne van Suit Supply?

Suitsupply heeft een nieuwe campagne en – zoals de adverteerder waarschijnlijk ook hoopte – is er veel aandacht voor. Discussies op social media, uitingen in buitenreclame worden beklad en Suitsupply eigenaar Fokke de Jong schijnt inmiddels met de dood bedreigd te zijn. Vooralsnog hebben we geen indicaties dat gemeenten gevraagd hebben om de posters te verwijderen.

Bas Vlugt van Nederlands Medianetwerk heeft een treffende column hierover geschreven: Campagne Suitsupply 2016 en de vrijheid van commerciële meningsuiting.

Een paar jaar geleden was de Shameless campagne (2010) van Suit Supply waarschijnlijk eerder shockerend. Bas Vlugt betoogt dat juist door de opkomst van social media daarmee tot een sturende kracht geworden die in toenemende mate bepaalt in welke richting wij ons als maatschappij bewegen. Aandacht krijg je via opvallende uitingen, maar die aandacht kan in 1000-voud verstrekt worden via slim gebruik van social media.

Onze visie: het is gewoon een prachtige (buitenreclame)campagne!

 

Toon/Verberg reacties