Condooms uitdelen

Condooms uitdelen

H&M lanceert Fashion Against Aids collectie en deelt condooms uit

Een exclusieve collectie waarvan 25% ten goede komt aan de bestrijding van aids, én het gratis uitdelen van condooms. Fashionretailer H&M wendt haar invloed op een jonge doelgroep aan in de strijd tegen aids. Zij doet dit middels een opvallende campagne op het Leidseplein in Amsterdam.

Exploitant JCDecaux heeft een deel van haar Abri’s op deze hotspot van 27 mei tot en met 3 juni volledig verpakt in hippe modefoto’s van H&M. Op de posters showen artiesten als Katy Perry, N.E.R.D. en Estelle de nieuwe Fashion Against Aids collectie van H&M. 25% van de opbrengst van deze kledinglijn gaat naar hiv/aids preventieprojecten van Designers Against Aids, UNFPA, MTV’s Staying Alive Foundation en YouthAIDS.

Daarnaast gaan medewerkers van H&M op woensdag 27 mei de straat op, om condooms te verstrekken. Dit gebeurt rond de Abri op het Leidseplein. Zij doen dit om veilig vrijen op een opvallende manier onder de aandacht te brengen. Ook worden de lijsten rondom de reclameposters volgeplakt met pakjes Durex condooms.

“Het gratis verstrekken van condooms is een ludieke manier om onze Fashion Against Aids campagne te ondersteunen en om de boodschap van veilige seks onder de aandacht te brengen.” zegt Annet Feenstra, marketing manager H&M Nederland. “Dit is het tweede achtereenvolgende jaar dat we een collectie lanceren in samenwerking met de non-profitorganisatie Designers Against Aids. Vorig jaar was 90% van de collectie binnen een maand uitverkocht en werd er uiteindelijk 1,5 miljoen euro ingezameld voor hiv/aids preventieprojecten. Hieruit blijkt dat je dus echt een verschil kunt maken in de strijd tegen aids” zegt Annet Feenstra,

De Fashion Against Aids collectie is vanaf 28 mei exclusief te koop in de H&M Divided stores. De H&M store aan het Leidseplein heeft de primeur en lanceert de collectie een dag eerder op woensdag 27 mei.

Toon/Verberg reacties