Clear Channel wint abri-aanbesteding Maastricht

Clear Channel Hillenaar heeft definitief de Abri concessie in Maastricht gewonnen. De aanbesteding was al eerder voorlopig gegund aan Clear Channel, maar deze beslissing werd juridisch aangevochten.

De hoofdstad van Limburg telt ruim 120.000 inwoners en verwelkomt jaarlijks rond de 500.000 toeristen uit binnen- en buitenland. Clear Channel neemt de concessie over van JCDecaux en gaat deze culturele en gastronomische hoofdstad voorzien van compleet nieuw straatmeubilair. Met ingang van 1 december 2014 exploiteert Clear Channel in totaal 488 nieuwe reclamevakken, verdeeld over 142 Abri’s en 110 Infopanelen. Naast de reeds bestaande panelen in parkeergarages komt het totaal aantal vakken op 585.

Algemeen Directeur Jeroen Hillenaar is trots dat zijn bedrijf deze aanbesteding heeft gewonnen en daarmee haar aanwezigheid in Limburg heeft verankerd: “Als startend ondernemer exploiteerde ik in de jaren negentig een bescheiden aantal buitenreclame panelen in Limburg. Inmiddels bieden wij adverteerders een indrukwekkend landelijk medianetwerk met onovertroffen bereik, maar de gemeente Maastricht stond al die tijd bovenaan de verlanglijst. Dat Clear Channel deze prachtige stad nu exclusief en voor minimaal 15 jaar aan haar netwerk mag toevoegen, is natuurlijk geweldig.”

Met het winnen van Maastricht én de aanwezigheid in alle gemeenten van de provincie Limburg is Clear Channel de grootste outdoor aanbieder in deze regio.

Toon/Verberg reacties