Clear Channel: overtuig non-users

De Chief Marketing Officer van Clear Channel, Sarah Speake, benadrukte tijdens de DailyDOOH Media Summit 2015 dat de kracht van OOH ligt in het feit dat het medium iedereen, maar ook iemand specifiek kan bereiken. Massa bereik en individuele targeting!

Uit onderzoek van Clear Channel in Engeland bleek dat 45% van adverteerders die momenteel geen OOH inzetten van mening zijn dat de exploitanten achterlopen bij de technologische ontwikkelingen. 40% van deze adverteerders zijn zelfs van mening dat het medium geen toekomst heeft.

54% van alle marketeers vinden het moeilijk om de impact van OOH reclame te bepalen. Juist hier specifiek ligt een grote uitdaging voor alle marktpartijen om juist de groep adverteerders die geen gevoel hebben bij het medium te overtuigen van de kracht ervan. Sarah Speake is van mening met name de eigen verkoopstaf beter getraind zou moeten worden om de mogelijkheden van het eigen medium te verkopen.

Clear Channel is in de UK al op grote schaal actief met digitale schermen (>2.500). Ook heeft het bedrijf (net als in Nederland) al duizenden objecten voorzien van NFC chips.

Sarah Speake ging als enige spreker specifiek in op de aandacht voor duurzaamheid en milieu. Het is bekend dat alle exploitanten (zeker ook in Nederland) hier steeds meer aandacht aan geven.

Toon/Verberg reacties